Vespapp: Ciència ciutadana per a la detecció de la vespa asiàtica

• Octubre de 2015

Primera detecció de la vespa asiàtica a Mallorca

El Laboratori de Zoologia del Departament de Biologia de la Universitat de les Illes Balears va confirmar la detecció per primera vegada d'aquesta vespa a Mallorca, gràcies a la col·laboració dels apicultors.

• Octubre - Novembre de 2015

Localització i retirada del niu

El Servei de Protecció d'Espècies de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca organitza operatius per a la detecció del niu de la vespa asiàtica. L'equip de control de fauna del COFIB aconsegueix retirar amb èxit l'únic niu trobat a la zona de la vall de Sóller.

• Març de 2016

Marató informàtica per dissenyar una app contra la vespa asiàtica

La UIB (Laboratori de Zoologia, Escola Politècnica Superior i Vicerectorat d'Innovació i Transferència) i Habitissimo organitzen una marató informàtica per dissenyar una app contra la vespa asiàtica. Primera fase de la creació de Vespapp.

• Abril – Maig de 2016

Segona fase de la creació de Vespapp

L'equip investigador del projecte de ciència ciutadana Vespapp (Laboratori de Zoologia, àrea d’Informàtica, Servei de Sistemes d'Informació Geogràfica (SSIG) i àrea de comunicació, participació i xarxes socials) ha desenvolupat la segona fase de l'aplicació amb la col·laboració de tres estudiants d'Enginyeria Informàtica becats per la Càtedra Santander-UIB d'Innovació i Transferència del Coneixement (CSUIT).

• Juny de 2016

Presentació de Vespapp

Dia 8 de juny es va presentar oficialment el projecte Vespapp a la Universitat de les Illes Balears. El seu objectiu és la detecció precoç de la vespa asiàtica.

• Actualment

Visca la ciència ciutadana!

La ciutadania de les Illes Balears s'ha bolcat amb el projecte de ciència ciutadana i gràcies a això cada dia estam més a prop de complir el nostre objectiu. Moltes gràcies a tots! No t'oblidis de seguir-nos a les xarxes socials!

• Sigues part
    de la nostra